Rekrutacja na Study Buddy 2017/2018
Rekrutacja na Study Buddy - zaopiekuj się studentem programu Erasmus+ - poznaj nowych przyjaciół z całego świata.
Study Buddy to inicjatywa towarzysząca programowi Erasmus+, której celem jest pomoc zagranicznym studentom przyjeżdżającym do nas na studia w aklimatyzacji, szybszym wdrożeniu się w polskie realia, poznaniu kultury, miasta i uczelni. Wolontariusze zajmują się wszechstronną opieką nad kolegami i koleżankami z zagranicy.
W programie Study Buddy mogą uczestniczyć wszyscy studenci uczelni posługujący się w stopniu komunikatywnym językiem obcym, a uczestnictwo w inicjatywie będzie dodatkowym atutem dla osób ubiegających się o wyjazd w ramach programu Erasmus+
Kandydata na opiekuna powinny charakteryzować następujące cechy: odpowiedzialność, komunikatywność, otwartość na nowe wyzwania i chęć kontaktu ze studentami z innych krajów.
Do zadań Study Buddy należy m.in.:
- nawiązanie kontaktu ze studentem z zagranicy przed jego przyjazdem do Polski (korespondencja e-mailowa);
- odebranie studenta z dworca/lotniska;
- prezentacja budynku uczelni oraz wskazanie siedziby Działem Spraw Międzynarodowych;
- pomoc przy zakupie karty do telefonu komórkowego, biletu miesięcznego komunikacji miejskiej;
- pomoc w zorientowaniu się w najbliższej okolicy miejsca zamieszkania studenta oraz w innych sprawach związanych z przyjazdem i zaaklimatyzowaniem się w Bydgoszczy;
- pomoc w organizowaniu imprez i wyjazdów integracyjnych dla studentów z zagranicy.
Korzyści płynące z uczestnictwa w programie Study Buddy:
- udział w imprezach, wyjściach do kina, teatru i wycieczkach itp.;
- doskonalenie znajomości języka obcego;
- zdobycie i rozwijanie nowych kontaktów międzynarodowych, przydatnych w trakcie, jak i po zakończeniu studiów.
Aby zostać uczestnikiem programu „Study Buddy” należy wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz przesłać go mailem na adres: dsm(at)byd.pl, faksem (052 567 00 78) lub dostarczyć osobiście do biura Dział Spraw Międzynarodowych (Budynek C, pokój C014).
Tutorem przestaje się być w momencie zakończenia studiów w Wyższej Szkole Gospodarki lub w chwili złożenia w biurze Działu Spraw Międzynarodowych pisemnej rezygnacji z uczestnictwa w programie